Πρόσφατα σχόλια

FORUM: ΝΕΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ

Yankees' DJ LeMahieu Scratched From Starting Lineu
tyydtgfHdrygtdft 8.10.2021 6:44
Fernando Tatis Jr. Can take Trevor Bauer Deep, Tau
tyydtgfHdrygtdft 8.10.2021 6:43
Newbie Mekhi Becton Is made up of Presently Stated
tyydtgfHdrygtdft 8.10.2021 6:43
Barcelona's Griezmann Fixed in the direction of be
tyydtgfHdrygtdft 8.10.2021 6:42
Vrabel 'Absolutely Enthusiastic' toward Insert Jon
tyydtgfHdrygtdft 8.10.2021 6:40
Jaguars Fixed In the direction of Generate toward
tyydtgfHdrygtdft 8.10.2021 6:40
Ja'Marr Chase Functions With Previous All-Qualifie
tyydtgfHdrygtdft 8.10.2021 6:40
Peyton Manning Clears the Air upon How he Qualifie
tyydtgfHdrygtdft 8.10.2021 6:37
Απ:Συνταγές light
cekkekarze@biyac.com 9.9.2021 12:20
Απ:Σχολιάζουμε στον κατάλληλο χώρο!
cekkekarze@biyac.com 9.9.2021 12:13
Απ:Φωτογραφίες στα σχόλια των συνταγών μας ( Ν...
cekkekarze@biyac.com 9.9.2021 12:12
Απ:χρηστες κ συνταγες τους
cekkekarze@biyac.com 9.9.2021 12:11
Plasmolifting Σωλήνες PRP
cekkekarze@biyac.com 9.9.2021 12:09
With Fournette Back again, How Massive of a Will
Rickey 16.8.2021 6:35
What Are The Saints Strongest Employment Likely In
Rickey 16.8.2021 6:35
Vrabel Ranks Amongst Belichick's Most straightforw
Rickey 16.8.2021 6:34
Kansas Metropolis Chiefs Exchange for Baltimore
Rickey 16.8.2021 6:33
2022 WR Kevin Thomas Announces Greatest 5
Rickey 16.8.2021 6:32
3 Storylines towards Keep an eye on with Bengals O
Rickey 16.8.2021 6:32
3 Storylines towards Observe with Bengals OTAs Loo
Rickey 16.8.2021 6:31
Περισσότερα...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

Σούπα....μού πες!

Αξιολόγηση Χρήστη: / 10
ΧείριστοΆριστο 

 
Οι σούπες είναι ένα κατ’ εξοχήν χειμωνιάτικο πιάτο, αφού σερβίρονται και τρώγονται συχνά καυτές, με σκοπό να μας ζεστάνουν και να μας εφοδιάσουν με την ενέργεια που έχουμε ανάγκη κατά τη διάρκεια μίας κουραστικής κρύας μέρας.

 Η σούπα, η οποία είναι από τα παιδικά μας κιόλας χρόνια συνυφασμένη με αυτήν την εποχή του χρόνου, εκτός από χαλάρωση και ηρεμία προσφέρει κι άλλα πολύ σημαντικά οφέλη υγείας στον οργανισμό. 
Πρόκειται για ένα τρόφιμο υψηλής θρεπτικής αξίας, καθώς τα υδατοδιαλυτά συστατικά των τροφίμων παραμένουν στο ζωμό της. Οι διάφορες σούπες εφοδιάζουν τον ανθρώπινο οργανισμό με μεγάλη ποικιλία βιταμινών, ιχνοστοιχείων και μετάλλων όπως σελήνιο, λυκοπένιο, χαλκό, σίδηρο, ψευδάργυρο, φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β12 (όσες περιέχουν κρέας), βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C, κάλιο, νάτριο, μαγγάνιο και φώσφορο. Επιπλέον, καθώς είναι εύληπτες και στην πλειονότητα τους ελαφριές και εύπεπτες, αποτελούν μία ιδανική επιλογή για ένα ισορροπημένο κυρίως γεύμα αλλά και για ένα υγιεινό σνακ. Καθώς οι σούπες αποτελούνται στη βάση τους από λαχανικά, θεωρούνται πολύ καλή πηγή αντιοξειδωτικών συστατικών τα οποία προστατεύουν ενάντια στη δράση των ελευθέρων ριζών οξυγόνου οι οποίες ευθύνονται για την εμφάνιση διαφόρων χρονίων νοσημάτων. 

Τα θετικά της σούπας όμως δεν περιορίζονται εκεί. Καθώς αποτελείται κατά πολύ μεγάλο μέρος από νερό (45-75% του όγκου της), μία σούπα μπορεί να συνεισφέρει εκτός των άλλων και στην ενυδάτωση του οργανισμού. Επιπλέον, το νερό σε συνδυασμό με την υψηλή περιεκτικότητα της σούπας σε φυτικές ίνες (λόγω των λαχανικών) βοηθούν στη καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, βοηθώντας έτσι την καταπολέμηση δυσάρεστων παθολογικών καταστάσεων όπως είναι η δυσκοιλιότητα. 

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι, επιστημονικά δεδομένα από πρόσφατες μελέτες συνδέουν τη σούπα με το αυξημένο αίσθημα κορεσμού. Φαίνεται πως η κατανάλωση σούπας πριν από το κυρίως γεύμα αυξάνει την αίσθηση πληρότητας και συνεπώς οδηγεί σε μειωμένη θερμιδική πρόσληψη στο επόμενο γεύμα αλλά και καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Mυστικά απόλαυσης και υγείας

  1. Οι σούπες είναι ένα πιάτο που ταιριάζει σε κάθε εποχή. Κρύα το καλοκαίρι και ζεστή το χειμώνα, είναι ιδανικό πρώτο πιάτο σε ένα πλήρες γεύμα ή αποτελεί από μόνη της κύριο πιάτο για μια πιο ελαφριά διατροφή.
  2. Οι πιο ενισχυμένες σε θρεπτικά συστατικά σούπες μπορούν να αντικαταστήσουν ιδανικά ένα πλήρες γεύμα. Εάν, μάλιστα, συνοδεύονται από φρέσκα λαχανικά και φρούτα ως επιδόρπιο, αποτελούν έναν διατροφικό… θησαυρό.
  3. Για να χορτάσουμε γρηγορότερα και να μην πάρουμε περιττές θερμίδες, τρώμε τη σούπα μας αργά και απολαυστικά, ώστε να προλάβει να φτάσει στον εγκέφαλο το μήνυμα του κορεσμού.

Μικρά μυστικά για υγιεινές και πεντανόστιμες σούπες

Σκεπασμένη κατσαρόλα

Μαγειρεύουμε τη σούπα έχοντας σκεπασμένη την κατσαρόλα με το καπάκι της. Έτσι, δεν χάνονται πολύτιμες βιταμίνες και μέταλλα από τα λαχανικά που βράζουν.  

Λιγότερο λίπος

Αν θέλουμε να αφαιρέσουμε το περιττό λίπος από τη σούπα, ρίχνουμε μέσα ένα παγάκι. Το επιπλέον λίπος θα κολλήσει γύρω του! 

Ακόμη λιγότερο λίπος

Βάζουμε τη μαγειρεμένη σούπα στο ψυγείο για 1 - 2 ώρες. Το λίπος θα παγώσει και θα ανέβει στην επιφάνεια του φαγητού. Έτσι, μπορούμε να το αφαιρέσουμε πολύ εύκολα με μια κουτάλα. 

Χυλωμένη σούπα

Για να χυλώσει ή να πήξει μια αραιή σούπα, χτυπάμε στο μπλέντερ μερικές βρασμένες πατάτες μαζί με λίγο ζωμό και τις προσθέτουμε στην κατσαρόλα. Ένας άλλος τρόπος είναι να διαλύσουμε 1 κουταλιά της σούπας κορν φλάουρ ή αλεύρι σε κρύο ζωμό και κατόπιν να το ρίξουμε μέσα στην κατσαρόλα. Μόλις βράσει για λίγο, θα έχουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε.  

Πιο ωφέλιμη

Όσο πιο πολλά λαχανικά έχει η σούπα μας, τόσο πιο νόστιμη και πιο πλούσια σε θρεπτικά συστατικά είναι. Το ελαιόλαδο καλό είναι να το προσθέτουμε στο τέλος του μαγειρέματος.   

Ιδέα!

Αν η σούπα μας βγει λίγο παραπάνω αλμυρή απ’ όσο θέλουμε, ρίχνουμε μια φέτα ψωμί ή μισή πατάτα και την αφήνουμε να πάρει μερικές βράσεις. Βγάζουμε και πετάμε το ψωμί ή την πατάτα και η σούπα μας δεν θα είναι πια τόσο αλατισμένη.
Πηγή: unilever.gr


Συνταγές για σούπες: ΕΔΩ

Μεταφορά στην κορυφή