Πρόσφατα σχόλια



FORUM: ΝΕΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ

Απ:Περισσεύματα ψωμιού
shubhupatil 8.7.2019 11:08
Απ:Παιχνίδι... Διλήμματα
Hlianna 25.2.2019 8:35
Απ:Αστεία ονόματα που έχουμε ακούσει....
Hlianna 25.2.2019 8:11
Απ:Παιχνίδι: Βρες τη λέξη !
Johnnys 23.2.2019 22:50
Απ:Αστεία ονόματα που έχουμε ακούσει....
Johnnys 23.2.2019 22:21
Απ:Παιχνίδι: Συνέχισε την Παροιμία......
Johnnys 23.2.2019 22:18
Απ:Παιχνίδι: Ναι ή Όχι;
Johnnys 23.2.2019 22:15
Απ:Παιχνίδι... Διλήμματα
Johnnys 23.2.2019 22:12
Απ:Παιχνίδι: Ερωτήσεις-Απαντήσεις !
Johnnys 23.2.2019 22:10
Απ:Μαγειρεύω....φράσεις!
Johnnys 23.2.2019 22:05
Απ:ψωμί ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ και συντηρητικά
Johnnys 23.2.2019 2:06
Απ:Τα μυστικά για ένα πετυχημένο κέικ
Johnnys 22.2.2019 23:47
Απ:Τα μυστικά για ένα πετυχημένο κέικ
Athina P 15.2.2019 10:59
Απ:Κεικ με τυρί μασκαρπόνε
Athina P 15.2.2019 10:52
Απ:Γιορτή !
Athina P 15.2.2019 10:50
Απ:Κάνναβη σε τροφές
Hlianna 2.2.2019 8:25
Απ:Περισσεύματα ψωμιού
Athina P 23.1.2019 9:31
Απ:Περισσεύματα ζυμαρικών
Athina P 23.1.2019 9:28
Απ:Περισσεύματα ψαριού!
Athina P 23.1.2019 9:12
Κάνναβη σε τροφές
Athina P 4.1.2019 18:03
Περισσότερα...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ


Γεια χαρά, Επισκέπτης
Παρακαλώ Σύνδεση ή Εγγραφή.    Χάσατε τον κωδικό σας;

Τρώτε όσπρια – Είναι πολύτιμη τροφή
(1 μέλος/η είναι εδώ) (1) Επισκέπτης
Μετάβαση στο τέλοςΣελίδα: 1
ΘΕΜΑ: Τρώτε όσπρια – Είναι πολύτιμη τροφή
#53569
Τρώτε όσπρια – Είναι πολύτιμη τροφή 8 Χρόνια, 8 Μήνες πριν  
Οι Έλληνες πάντα είχαν μια ιδιαίτερη συμπάθεια προς τα όσπρια. Οι Αρχαίοι προτιμούσαν να καταναλώνουν τα ρεβύθια, τα κουκιά και τις φακές. Αργότερα, με την ανακάλυψη της Αμερικής γνώρισαν και αγάπησαν και όλα τα είδη των φασολιών. Τα όσπρια αποτέλεσαν ένα από τα βασικά συστατικά της μεσογειακής Διατροφής. Σήμερα, ιδιαίτερα οι νεότεροι, σχεδόν τα έχουμε ξεχάσει ή δεν τα χρησιμοποιούμε πολύ συχνά στη διατροφή μας.

Γιατί όμως πρέπει να τρώμε όσπρια;

Είναι η καλύτερη πηγή πρωτεΐνης από τα φυτικά τρόφιμα, 23%, έχουν ελάχιστα λιπαρά έως 2%, πολλούς σύνθετους υδατάνθρακες 58%, φυτικές ίνες 2,4%, αρκετό κάλιο, φώσφορο, ασβέστιο, σίδηρο και βιταμίνες.

Μπορούν να τα καταναλώνουν οι διαβητικοί;

Το σωστό είναι να συμβουλεύονται κάποιον ειδικό είτε γιατρό είτε διαιτολόγο, ώστε να εκπαιδεύονται πώς να τα τρώνε και σε τι ποσότητες, αλλά πιο συγκεκριμένα, μπορούν να τα τρώνε, γιατί οι υδατάνθρακές τους διασπώνται με αργούς ρυθμούς απ΄τον οργανισμό με αποτέλεσμα η ινσουλίνη να προλαβαίνει να τους μεταβολίζει.

Αντικαθιστούν το κρέας επειδή περιέχουν αρκετό σίδηρο και πρωτεΐνες;

Όχι, γιατί ο σίδηρος των οσπρίων, αν και είναι αρκετός δεν απορροφάται εύκολα από τον οργανισμό, ενώ οι πρωτεΐνες είναι κατώτερης βιολογικής αξίας από του κρέατος. Βέβαια, αν συνδυαστούν με τυρί χαμηλό σε λιπαρά ή άπαχο κρέας π.χ. κοτόπουλο ή ψάρι μαζί με φρέσκιες σαλάτες και ελιές αποτελούν ένα ολοκληρωμένο γεύμα. Αντίθετα, δεν πρέπει να τα συνοδεύουμε με αλλαντικά ή παστά κρέατα και ψάρια, λόγω αυξημένων λιπαρών και επειδή χωνεύονται δύσκολα.

Μπορούν λοιπόν να τα ‘ελαφρύνουμε’ ώστε να χωνεύονται πιο εύκολα;

Για να μετριάσουμε τα φουσκώματα στο στομάχι και την δημιουργία αερίων, μπορούμε να τα βράσουμε για λίγο και να πετάξουμε το πρώτο νερό και στη συνέχεια να τα μαγειρέψουμε κανονικά. Χάνουμε βέβαια κάποια μέταλλα και βιταμίνες, αλλά κάτι κερδίζουμε. Το μούλιασμα είναι υποχρεωτικό για ένα 12ωρο σε όλα τα όσπρια, εκτός από τα μαυρομάτικα φασόλια, τις φακές και τη φάβα.

Τι να προσέχουμε πριν τα αγοράσουμε;

Τη φρεσκάδα τους, να είναι φετινής σοδειάς, την καθαρότητά τους και γενικά την καλή τους εμφάνιση. Διατηρούνται καλύτερα σε σκοτεινό και ξηρό μέρος σε ένα πάνινο σακουλάκι για να μπορούν να αναπνέουν . Όχι σε αεροστεγή συσκευασία όταν είναι χύμα. Επιπλέον, τα χύμα δεν έχουν ταυτότητα, άρα μπορούν να είναι κακής ποιότητας και να μας παραπλανήσουν. Καλό είναι να γνωρίζουμε τον τόπο προέλευσής τους και τον παραγωγό τους και να μετράει η εντιμότητα. Ενώ τα τυποποιημένα είναι επώνυμα, αποστειρωμένα και διατηρούνται καλύτερα.

Τα όσπρια παχαίνουν;


Κάθε τρόφιμο όταν περιέχει θρεπτικά συστατικά έχει θερμίδες, επομένως και τα όσπρια. Ένα πιάτο όσπρια, περίπου 240 γρ, δίνει από 300-400 θερμίδες και εξαρτάται από την ποσότητα του λαδιού που θα προσθέσουμε και με τί θα το συνοδεύσουμε.

aixmi.gr
Hlianna (Διαχειριστής)
Administrator
Δημοσιεύσεις: 17802
graph
Αποσυνδεδεμένος Προβολή Προφίλ Μέλους
Φύλο: Θήλυ Τοποθεσία: Αθήνα
Τελευταία διόρθωση: 28/02/2011 08:56 από Hlianna.
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Forum για να κάνετε μια δημοσίευση.
 
Μετάβαση στην αρχήΣελίδα: 1
Συντονιστές: Margo  Bianka 
Μεταφορά στην κορυφή