Πρόσφατα σχόλια

FORUM: ΝΕΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ

Απ:Περισσεύματα ψωμιού
shubhupatil 8.7.2019 11:08
Απ:Παιχνίδι... Διλήμματα
Hlianna 25.2.2019 8:35
Απ:Αστεία ονόματα που έχουμε ακούσει....
Hlianna 25.2.2019 8:11
Απ:Παιχνίδι: Βρες τη λέξη !
Johnnys 23.2.2019 22:50
Απ:Αστεία ονόματα που έχουμε ακούσει....
Johnnys 23.2.2019 22:21
Απ:Παιχνίδι: Συνέχισε την Παροιμία......
Johnnys 23.2.2019 22:18
Απ:Παιχνίδι: Ναι ή Όχι;
Johnnys 23.2.2019 22:15
Απ:Παιχνίδι... Διλήμματα
Johnnys 23.2.2019 22:12
Απ:Παιχνίδι: Ερωτήσεις-Απαντήσεις !
Johnnys 23.2.2019 22:10
Απ:Μαγειρεύω....φράσεις!
Johnnys 23.2.2019 22:05
Απ:ψωμί ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ και συντηρητικά
Johnnys 23.2.2019 2:06
Απ:Τα μυστικά για ένα πετυχημένο κέικ
Johnnys 22.2.2019 23:47
Απ:Τα μυστικά για ένα πετυχημένο κέικ
Athina P 15.2.2019 10:59
Απ:Κεικ με τυρί μασκαρπόνε
Athina P 15.2.2019 10:52
Απ:Γιορτή !
Athina P 15.2.2019 10:50
Απ:Κάνναβη σε τροφές
Hlianna 2.2.2019 8:25
Απ:Περισσεύματα ψωμιού
Athina P 23.1.2019 9:31
Απ:Περισσεύματα ζυμαρικών
Athina P 23.1.2019 9:28
Απ:Περισσεύματα ψαριού!
Athina P 23.1.2019 9:12
Κάνναβη σε τροφές
Athina P 4.1.2019 18:03
Περισσότερα...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

732-kormos.jpg
Κορμός Τροπικάνα

Σούπα....μού πες!

Αξιολόγηση Χρήστη: / 10
ΧείριστοΆριστο 

 
Οι σούπες είναι ένα κατ’ εξοχήν χειμωνιάτικο πιάτο, αφού σερβίρονται και τρώγονται συχνά καυτές, με σκοπό να μας ζεστάνουν και να μας εφοδιάσουν με την ενέργεια που έχουμε ανάγκη κατά τη διάρκεια μίας κουραστικής κρύας μέρας.

 Η σούπα, η οποία είναι από τα παιδικά μας κιόλας χρόνια συνυφασμένη με αυτήν την εποχή του χρόνου, εκτός από χαλάρωση και ηρεμία προσφέρει κι άλλα πολύ σημαντικά οφέλη υγείας στον οργανισμό. 
Πρόκειται για ένα τρόφιμο υψηλής θρεπτικής αξίας, καθώς τα υδατοδιαλυτά συστατικά των τροφίμων παραμένουν στο ζωμό της. Οι διάφορες σούπες εφοδιάζουν τον ανθρώπινο οργανισμό με μεγάλη ποικιλία βιταμινών, ιχνοστοιχείων και μετάλλων όπως σελήνιο, λυκοπένιο, χαλκό, σίδηρο, ψευδάργυρο, φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β12 (όσες περιέχουν κρέας), βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C, κάλιο, νάτριο, μαγγάνιο και φώσφορο. Επιπλέον, καθώς είναι εύληπτες και στην πλειονότητα τους ελαφριές και εύπεπτες, αποτελούν μία ιδανική επιλογή για ένα ισορροπημένο κυρίως γεύμα αλλά και για ένα υγιεινό σνακ. Καθώς οι σούπες αποτελούνται στη βάση τους από λαχανικά, θεωρούνται πολύ καλή πηγή αντιοξειδωτικών συστατικών τα οποία προστατεύουν ενάντια στη δράση των ελευθέρων ριζών οξυγόνου οι οποίες ευθύνονται για την εμφάνιση διαφόρων χρονίων νοσημάτων. 

Τα θετικά της σούπας όμως δεν περιορίζονται εκεί. Καθώς αποτελείται κατά πολύ μεγάλο μέρος από νερό (45-75% του όγκου της), μία σούπα μπορεί να συνεισφέρει εκτός των άλλων και στην ενυδάτωση του οργανισμού. Επιπλέον, το νερό σε συνδυασμό με την υψηλή περιεκτικότητα της σούπας σε φυτικές ίνες (λόγω των λαχανικών) βοηθούν στη καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, βοηθώντας έτσι την καταπολέμηση δυσάρεστων παθολογικών καταστάσεων όπως είναι η δυσκοιλιότητα. 

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι, επιστημονικά δεδομένα από πρόσφατες μελέτες συνδέουν τη σούπα με το αυξημένο αίσθημα κορεσμού. Φαίνεται πως η κατανάλωση σούπας πριν από το κυρίως γεύμα αυξάνει την αίσθηση πληρότητας και συνεπώς οδηγεί σε μειωμένη θερμιδική πρόσληψη στο επόμενο γεύμα αλλά και καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Mυστικά απόλαυσης και υγείας

  1. Οι σούπες είναι ένα πιάτο που ταιριάζει σε κάθε εποχή. Κρύα το καλοκαίρι και ζεστή το χειμώνα, είναι ιδανικό πρώτο πιάτο σε ένα πλήρες γεύμα ή αποτελεί από μόνη της κύριο πιάτο για μια πιο ελαφριά διατροφή.
  2. Οι πιο ενισχυμένες σε θρεπτικά συστατικά σούπες μπορούν να αντικαταστήσουν ιδανικά ένα πλήρες γεύμα. Εάν, μάλιστα, συνοδεύονται από φρέσκα λαχανικά και φρούτα ως επιδόρπιο, αποτελούν έναν διατροφικό… θησαυρό.
  3. Για να χορτάσουμε γρηγορότερα και να μην πάρουμε περιττές θερμίδες, τρώμε τη σούπα μας αργά και απολαυστικά, ώστε να προλάβει να φτάσει στον εγκέφαλο το μήνυμα του κορεσμού.

Μικρά μυστικά για υγιεινές και πεντανόστιμες σούπες

Σκεπασμένη κατσαρόλα

Μαγειρεύουμε τη σούπα έχοντας σκεπασμένη την κατσαρόλα με το καπάκι της. Έτσι, δεν χάνονται πολύτιμες βιταμίνες και μέταλλα από τα λαχανικά που βράζουν.  

Λιγότερο λίπος

Αν θέλουμε να αφαιρέσουμε το περιττό λίπος από τη σούπα, ρίχνουμε μέσα ένα παγάκι. Το επιπλέον λίπος θα κολλήσει γύρω του! 

Ακόμη λιγότερο λίπος

Βάζουμε τη μαγειρεμένη σούπα στο ψυγείο για 1 - 2 ώρες. Το λίπος θα παγώσει και θα ανέβει στην επιφάνεια του φαγητού. Έτσι, μπορούμε να το αφαιρέσουμε πολύ εύκολα με μια κουτάλα. 

Χυλωμένη σούπα

Για να χυλώσει ή να πήξει μια αραιή σούπα, χτυπάμε στο μπλέντερ μερικές βρασμένες πατάτες μαζί με λίγο ζωμό και τις προσθέτουμε στην κατσαρόλα. Ένας άλλος τρόπος είναι να διαλύσουμε 1 κουταλιά της σούπας κορν φλάουρ ή αλεύρι σε κρύο ζωμό και κατόπιν να το ρίξουμε μέσα στην κατσαρόλα. Μόλις βράσει για λίγο, θα έχουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε.  

Πιο ωφέλιμη

Όσο πιο πολλά λαχανικά έχει η σούπα μας, τόσο πιο νόστιμη και πιο πλούσια σε θρεπτικά συστατικά είναι. Το ελαιόλαδο καλό είναι να το προσθέτουμε στο τέλος του μαγειρέματος.   

Ιδέα!

Αν η σούπα μας βγει λίγο παραπάνω αλμυρή απ’ όσο θέλουμε, ρίχνουμε μια φέτα ψωμί ή μισή πατάτα και την αφήνουμε να πάρει μερικές βράσεις. Βγάζουμε και πετάμε το ψωμί ή την πατάτα και η σούπα μας δεν θα είναι πια τόσο αλατισμένη.
Πηγή: unilever.gr


Συνταγές για σούπες: ΕΔΩ

Μεταφορά στην κορυφή